• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Volkswagen Passat 1.9 TDI teszt

Az új Passatot vezetve már pár kilométer után feltűnt, hogy valami nyomja a jobb könyököm. Áhá, itt egy tárolórekesz, aminek nincs lehajtva a teteje! De hol lehet a fedél, amire rátehénkedhetek én, a megfáradt Volkswagenes? Egy vadiúj hatmilliós Passatban elvégre kell lennie... vagy mégsem?

 

Az importőrök szeretik a leggazdagabb felszereltségű autókat a finnyás újságírók feneke alá pakolni, hogy azok minél kevesebb kifogást találjanak rajta. Mi tagadás, egyéb szempontból sem rossz csúcsmodelleket próbálgatni, hiszen így kiderül, hogy melyik extra hasznos és melyik nélkül lehet azért teljes értékű életet élni. A kisördög azonban ott lakozik, hogy a legmagasabb felszereltségű modelleknél bizony akaratlanul is jobb kép alakul ki az autóról a mifajtánkban, ami mondjuk hervasztó lehet annak, aki csupa jót olvas az autóról, majd vesz belőle egy alapkivitelt és elégedetlenül vezeti évekig. A tesztelés, illetve az olvasók szempontjából így az lenne az ideális, ha egy alap-, és egy "fullos" modellt is tudnánk tesztelni, erre azonban kevés alkalommal van lehetőségünk. Az égieknek hála az új Passat esetében most egy igazi alapmodellt tudunk bemutatni, tehát reméljük tényleg kiderül az igazság. Az utóbbihoz persze az is hozzátartozik, hogy az autóvásárlók még Magyarországon is csak a legritkább esetben veszik a fapados, az adott modellből piacra dobott belépőmodellt. Egy 5 millió forintról induló középkategóriás autó esetében például a vételár jellemzően 5,5-6,5 millió forint közé esik.

Na, de visszatérve a VW új jövevényére: Passat volt, Passat van és Passat lesz is, amíg világ a világ. A középkategóriást eredetileg még 1973-ban mutatták be (egy évvel a Golf I. előtt!), jelenleg pedig már a hatodik generációjánál tart és több mint 13 millió darabot adtak el belőle világszerte (erről bővebben a keretes részben olvashatnak). Menetközben mellesleg a német autógyártás egyik ikonja is lett, ami ugyan formailag sosem mutatott semmi radikálisat, visszafogottságával, technikájával és méreteivel azonban jelentős, igaz, csendes rajongótábort sikerült maga köré gyűjtenie. A legújabb generáció is hasonló autótervezési iskolát követ, szerencsére azonban most még a formát is egészen jól eltalálták. Igaz ugyan, hogy a mostani Passat veszélyesen hasonlít a többi VW típusra, ez azonban szubjektív véleményem szerint még így is sokkal szerencsésebb, mint az előző modell, aminek minden egyes íve és eleme emlékeztetett valamelyik más autógyár valamelyik autójára. Itt jól néz ki az első lökhárítóba integrált indexlámpa, vagy a légterelőként is szolgáló csomagtérajtó ívelése. A nagy fémfelület-szűk ablakok kombináció miatt bent ülve pedig kissé tank-érzésünk van, de hát ezért is vesznek sokan német autót.

Unatkozik? Olvasgasson Passat történelmet!

A Volkswagen 32 évvel ezelõtt mutatta be az elsõ Passat modellt, ami egyben egy igazi bestseller premierjét is jelentette, hiszen eddig máig több mint 13 millió darabot értékesítettek.

Lapozzunk vissza a naptárban egészen 1973 júliusáig: A Volkswagen forgalomba hozza az 1600-as és a 411-es modellek utódját. Ez egy fronthajtású, ferdehátú, elöl keresztben beépített soros motorral szerelt autó volt, a márkától addig szokatlan módon vízhûtéssel. Ezzel kezdetét is vette az elsõkerékhajtás és az orrmotor korszaka.

A koncepció sikeres: mindjárt az elsõ teljes értékesítési év során (1974) 133 ezer vásárló dönt a Passat mellett, s már 1976-ban elkel az egymilliomodik Passat.

1978 márciusában a Golfban már sikeressé vált 1,5 literes 50 lóerõs dízelmotor érkezik a Passatba. 1980 áprilisában a Passat darabszámát tekintve már a kétmilliós határt is átugorja. Amikor késõ õsszel bemutatják utódját, a Passat elsõ generációja már 2,6 millió példánynál jár.

1980 novemberében mutatkozik be a szenzációs eredményeket elért középkategóriájú modell második generációja. A Volkswagen még a Passat második generációjában is kitart a ferdehátú karosszériaforma mellett, ám ezúttal már vele együtt mutat be egy új Variant modellváltozatot is. Mindkét kivitel az addig nem igazán megszokott csatoltlengõkaros hátsó felfüggesztésével okoz meglepetést.

A Passathoz rendelhetõ lesz egy új 1,6 literes dízel 54 lovas teljesítménnyel, majd 1982 augusztusában ennek a motornak a teljesítménye egy turbófeltöltõnek köszönhetõen 70 lóerõre növekszik. Koriózumnak számít továbbá az öthengeres, 115 lóerõs benzinmotor is. További kellemes extra a '84-tõl rendelhetõ syncro összkerék-hajtás.

1988 elején a Volkswagen a Passat és a Passat Variant harmadik generációját küldi piacra, amely lényegesen hosszabb tengelytávval és immár keresztben beépített motorral készül. A Volkswagen ezúttal is a limuzinnal együtt mutatja be a Variantot. 1990 júniusában a Passat átlépi az ötmilliós határt.

Egy évvel késõbb bemutatkozik a kompakt VR6, amely 2,8 literes összlökettérfogatából 174 lóerõs teljesítményt produkál és még ma is megdobogtatja a márkáarajongók szívét.

Több mint 1,6 millió legyártott példányt követõen a Volkswagen 1993 nyarán bemutatja bestsellerének utódját, amiben már széria a vezetõ- és utasoldali légzsák, övfeszítõ és blokkolásgátló (ABS).

Egy TDI rövidítéssel jelölt motor 1993-ban valóságos technikai forradalmat indít el. A turbófeltöltésû, közvetlen befecskendezésû dízel 90 LE teljesítményt produkál és akár 178 km/ó sebességet is lehetõvé tesz, átlagfogyasztása pedig 5,3 liter. 1996 februárjában a TDI-családot egy 1,9 literes 110 LE teljesítményû négyhengeres egészíti ki.

Az 1996 augusztusában bemutatott ötödik generációs Passat új fejezetet nyit a sorozat életében, hiszen ilyen jó minõségû autó eddig sosem volt a modell történetében.

2000. októberben mutatta be a Volkswagen a széleskörûen továbbfejlesztett ötödik generációt, ami többek között olyan motorokkal is rendelhetõ volt, mint a 275 lóerõs W8, amihez persze összkerék-hajtás is párosult.

2003. május 13-án a Volkswagen emdeni üzemében elkészült a 12 milliomodik Passat. 2003 õszén új fejlesztés a motorok kínálatában: a 136 lovas Passat 2.0 TDI dízelrészecske-szûrõvel. Az utolsó Passat limuzin példányok 2004 végén gördültek le a szerelõszalagról, a hatodik generáció elsõ darabját pedig 2005. február 15-én syerelték össze Hamburgban.

 

Szóval az új Passat egészen jól néz ki a megmaradt visszafogott eleganciájával, belülről azonban már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Legalábbis annak, aki már ült Golfban. A középkonzol ugyanis gyakorlatilag egy az egyben a kompaktból származik, ami - akárhogy is szépítjük - nem az igazi. A klíma, a cd-s rádió, a rablásgátló rendszer számpadja, a váltókar és környéke mind-mind a Golfból ismerős, ráadásul az egész panel térddel bökdösve úgy jó egy centit mozgott a tesztautóban, ez pedig egyrészt nem túl bizalomgerjesztő, másrészt pedig szokatlan, hiszen ilyet eddig nemigen tapasztaltunk a Volkswagen autóinál.

Ezeket az apró kellemetlenségeket leszámítva azonban bátran kijelenthető, hogy az új Passat beltere megfelelő, mi több, egészen tetszetős. Elsősorban az Audira emlékeztető, cső jellegű műszeregység dobja fel a hangulatot, igaz a technokrata hangulatú kék-piros háttérvilágítás még mindig nem az igazi a szemnek, bár kétségkívül menő. Aztán itt van a műszerfal "éle", vagyis egy hosszában végigfutó perem, ami szintén sokat dob a hangulaton, ennek is köszönheti, hogy nagyon szélesnek érződik belül a Passat és hát valóban az is. A "Trendline", vagyis alapfelszereltségű kivitelhez járó díszműanyag sem néz ki rosszul, ennél általában rondább, vagy semmilyenebb műanyagokkal szokták "feldobni" a belépőmodellek belterét.

 
 A csomagtartó hatalmas, ez kívülről<br> is látszik
A csomagtartó hatalmas, ez kívülről
is látszik
 

A konzervatív Passat-t is megcsapta viszont a fejlődés szele. Az indítás már nem a hagyományos módon történik, hiszen a rendkívül attraktív sluszkulcsnak nincs tolla, tehát kieséses alapon az egészet kell bedugni a szokásos helyen lévő nyílásba. Indítógomb azonban nincs, tehát a kulcsot a helyére illesztve finoman benyomva a nyújtást adja rá, majd jobban megbökve beindul a motor is. Ez esetünkben a már igen jól ismert 1.9 literes nyolcszelepes TDI, aminek 105 lóerejétől nem lehet sokat várni egy bő 1,4 tonnás középkategóriás esetében. A motor valahogy mégis kellemes meglepetés volt, városi használatban még erősnek is érződik, és országúti előzéseknél sem vall különösebben szégyent. További erénye, hogy ez már egy meglehetősen kiforrott konstrukció (ezzel párhuzamosan persze elavult is egyben, hiszen például a GM-FIAT 1.9-es dízele már jóideje 150 lóerőnél jár), tehát a tartósság garantált, valamint a fogyasztása sem rossz. Egy Balatonlelle-Budapest utat például autópályán szépen szabályosan 130-ra beállított tempomattal 5,3 literes fogyasztással sikerült abszolválni, ami igen jó érték egy ekkora autótól.

További érv ezen motor mellett az ára: az új Passat ezzel ugyanis hatmillió forint alatt van, ami abszolút nem rossz, hiszen hasonló erőforrással és normálisabb felszereltséggel a Golf is kerül ennyibe, benzinesből pedig kb. ugyanennyit kóstál az 1.6 literes FSI, ami papíron rosszabbnak tűnik. A 140 lovas kétezres PD TDI felára pedig jó félmillió, tehát az 1.9-es dízel őskövület minden ellenére egyáltalán nem egy rossz választás a Passathoz.

Itt-ott viszont kilóg a lóláb. A futómű remek, az a klasszikusan jó kompromisszumos fajta, amivel azért még jókat lehet kanyarodni, de alapvetően kényelemre van hangolva. A fékek is hatékonyak, de a pedálérzet kicsit túlkönnyített, de ez legyen egy autónak a legnagyobb baja. Ellenben a kormány már nem az igazi, mivel semmi visszajelzést nem ad az útról, igaz, hajlamos kitalálni, hogy merre akarunk menni (erre leginkábbb rossz hepehupás úton van szükség) és elektromotorok segítségével észrevétlenül abba az irányba kormányozza a kerekeket. Az egész kormánymű működésileg és érzésre szintén egy az egyben Golf-örökség, csak ez az 1.4-esnél tapasztalt módon működik, az 1.9-esnél valahogy minden rendben volt - erre semmifajta magyarázattal nem tudok szolgálni. Ráadásul a háromküllős kormánykerék bőr borítása a kelleténél kissé csúszósabbra sikeredett, tehát a kis erőt igénylő kormányzás ellenére nem árt rendesen rászorítani a volánra.

A kézifék a legújabb, elegáns középkategóriás autotrendnek megfelelő módon elektronikus, tehát nem egy kart kell ráncigálni az autó elgurulásának megakadályozásához, hanem csak egy gombot kell megnyomni a kormányoszloptól balra, akárcsak a Renault Laguna esetében.

Az ülések németesen kemények, ami kissé rideg, de passzol a képbe és ami ennél fontosabb, hosszabb távon is kényelmes. A hely pedig rengeteg: elöl a Golfban sincs gond, a Passat viszont hátul is kifejezetten tágas autó, négy személlyel egy komplett európai körutazást is bátran be lehet vállalni. Hátul szerencsére van könyöklő, a Passat alapfelszereltségébe viszont nem fért bele a hátsó tárolórekeszek az ajtókon, vagy az elektromos ablakemelő, szóval az itt helyet foglalóknak még kurblizniuk kell a friss levegő reményében. Klíma viszont természetesen van az autóban, a tesztpéldányban ráadásul a digitális kétzónás fajtából való, de talán e nélkül az extra nélkül még boldogan el lehet lenni.

 
Kicsit Audis, kicsit Golfos
Kicsit Audis, kicsit Golfos
 

A bicskanyitogató spórolás előrébb tapasztalható: az autó átvétele után nem sokkal ugyanis feltűnt, hogy valami nyomja a jobb könyökömet. Rövid kutatómunkával sikerült kideríteni, hogy a két első ülés közötti számtalan, tényleg jobbnál jobb tárolórekesz egyike a ludas, aminek nincs lehajtva a fedele, ami ugyebár könyöklőként szolgálna. Fedél azonban nem volt, hiába kerestem égen-földön. Ha tehát kényelmesen akarunk vezetni, akkor erre az "extrára" mindenképpen be kell fizetni, vagy megvenni az egyel magasabb "Comfortline" felszereltséget, ami ugyan bő kétszázezerrel drágább, de ehhez már jár hátsó elektromos ablak, tempomat és 4 helyett 8 hangszóróból szól a cd-s rádió is.

Hogy hogyan jön ide az alcímben emlegetett nő? Mint ahogyan az az eddigiekből kiderül, a Passat valahogy nem hagyott különösebben mély nyomot bennem maga után, valahogy tartottuk egymástól a két lépés távolságot, többek közt ezért sem mondhatnám azt, hogy ez a kategória legjobb autója. Ellenben sikerült utaznom egy 2.0 PD TDI Highline kivitelben is, ami tényleg egy teljesen más, sokkal komolyabb autó benyomását keltette. Ott jobbak voltak az anyagok, kényelmesebb volt az ülés, szebb volt a műszerfal és megvoltak benne azok az apró finomságok, amik a mindennapi életben igenis fontosak.

A Passat tehát felemás: alapkivitelben egy teljes mellszélességgel vállalható, de inkább csak egy átlagosan jó középkategóriás, a gazdagon felszerelt változat viszont már jól közelíti a presztízsautók színvonalát. Az alap és a fullos között tehát az általánosan tapasztaltnál itt lényegesen nagyobb szakadék van, olyasmihez lehetne hasonlítani, mint ha valakinek van egy átlagosan kellemes fazonú barátnője, akire ha ráfordít komolyabb összegeket, hogy vegyen szép ruhát, jó fodrászhoz járjon, gyakrabban menjen kozmetikushoz, stb., akkor elhiszi, hogy övé a világ legjobb csaja. A lényeg azonban nem változik, az a csaj akkor is csak egy átlagos csaj marad és a Volkswagen sem változik kis ráfordítással Mercedessé, de ki a fenét érdekel ez, ha az emberünk elhiszi róla, hogy ő a világ legjobb nője/autója?!

Kinek ajánljuk?

Az új Passatot nehéz konkrét célközönségnek ajánlani, hiszen igen széles rétegnek bejön. Ha mégis ajánlani kell, akkor az eleganciát a sportos viselkedéssel szemben elõtérbe helyezõknek tudnánk, akik értékelik a jó kidolgozást, a tágas utasteret, a kulturált viselkedést és a motor takarékosságát.
 
Tetszett: Nem tetszett:
- tágas belsõ tér - érzéketlen kormányzás
- jó minõségû anyagok - felszereltségbeli hiányosságok
- kulturált viselkedés - kerregõ motor
- korrekt ár  
   
 

Műszaki adatok

Volkswagen Passat 1.9 TDI

Motor:

Hengerűrtartalom:

Max. teljesítmény:

Max. nyomaték:

4 hengeres, 8 szelepes turbódízel

1896 ccm

105 LE / 4000 ford./perc

250 Nm / 1900 ford./perc

Meghajtás:

elsõkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó

Hossz / szélesség / magasság:

4765 mm / 1820 mm / 1470 mm

Tengelytáv:

2710 mm

Saját tömeg:

1420 kg

Csomagtartó mérete:

565 l

Üzemanyagtank mérete:

70 l

Gyorsulás 0-100 km/h:

12,1 s

Végsebesség:

188 km/h

Fogyasztás (város/országút):

7,2 / 4,7 l/100km

Tesztfogyasztás (város):

6,8 l/100 km

A modell alapára:

5 972 000 Ft

Forrás: a5.hu